ФУНКЦІОНАЛ ДИЗАЙНУ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ З ОЦИФРОВАНИМИ ПАМ'ЯТКАМИ КУЛЬТУРИ МІСТА ХАРКОВА ТА ОБЛАСТІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2023.1(12).04Ключові слова:
дизайн мобільних додатків, оцифрування пам'яток культури, культура Харкова, функціонал додатку, культура УкраїниАнотація
Оцифровані пам'ятки культури є цінними інформаційними ресурсами, які дозволяють зберігати, досліджувати
та просувати культурну спадщину. Мета статті ‒ окреслити можливості і перспективи створення мобільних
додатків для збереження культурної спадщини України на прикладі Харківської області. Методологія дослідження
ґрунтується на загальнонаукових методах аналізу і синтезу. Феноменологічний підхід дозволив розглянути мобі-
льні додатки як феномен сучасної культури. Аксіологічний підхід дає можливість визначити ціннісний статус па-
м'яток культури Харкова та області. На матеріалі попередніх проєктів, пов'язаних із дизайном мобільних додатків
та оцифруванням пам'яток культури Харкова, визначено подальші вектори роботи. У дослідженні виділено функ-
ціонал у дизайні мобільних додатків з оцифрованими 3D-об'єктами культури: розширена реальність (AR), соціальна
взаємодія, навігація, історичний контекст, мультимедійність, гейміфікація, інтерактивність, віртуальні тури та
музеї, персоналізація, доступність.
Посилання
Гула, Р., Передерій, І. (2022). Музеї та культурна спадщина у консцієнтальних війнах сучасності (на прикладі російської агресії проти України). Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди: кол. моногр. за заг. ред. Д. С. Луніна. Полтава, Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 253‒266.
Демідко, О. (2022). Знищення окупантами культурної спадщини Приазов'я та Донбасу. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку (напрям: культурологія), (43), 27‒32.
Кислюк, К. (2023). Рівень українізації та суспільної актуальності топових акаунтів YouTube, Instagram, TikTok. Культура України, (79), 7‒18.
Мапа культурних втрат. URL: https://uaculture.org/culture-loss/
Мусієнко, О. (2022). Новітні аудіовізуальні інструменти репрезентації української ідентичності на відеохостингах в умовах російсько-української війни. Культура України, (78), 30‒37.
Родінова, Н., Федорків, О., Макогончук, Н. (2022). Сучасне становище та напрями розвитку культури і мистецтва України (реалії воєнного стану). Культурологічний альманах, (4), 226‒233.
Трач, Ю. (2020). Український досвід VR-реконструкції об'єктів історико-культурної спадщини. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 3(2), 148‒160.
Фанагей, Р. (2022). Репрезентація присутності в аерозйомці як пізньомодерна форма організації практик простору. Українські культурологічні студії, 2(11), 13–17.
Kopiievska, O., Haidukevych, K., Pashkevych, M., Kozlovska, M., &Korolenko, E. (2023). Sociocultural Practice in the Discourse of Creative
Industries Development. Postmodern Openings, 14(1), 1‒15.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник: Українські культурологічні студії

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law