Видавнича справа США як культурний феномен: історія, сучасні реалії та перспективи
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2022.1(10).02Ключові слова:
національна культура, американський книжковий ринок, видавниче виробництво США, книжкова культура, друкована книга, культурні практики, медіасфераАнотація
У статті здійснюється аналіз специфіки процесу формування американської видавничої системи в контексті становлення національної культури і державності, висвітлення значення друкованого виробництва в якості важливої складової загальної системи формування і підтримки своєрідного обличчя США – як на перших етапах становлення держави і культури, так і в сучасних реаліях, ускладнених пандемічною ситуацією. Розглядається формування національної системи книжкової справи, її складність та різноманітність за типами видавничих підприємств (в залежності від типу власності) та за характером діяльності. Протягом всієї історії становлення і зміцнення США сформувалася система культурних практик, пов'язаних з книжковою культурою, зі створенням умов для розвитку її національного сегмента, забезпеченням відповідних інструментів і засобів його підтримки і розповсюдження.
Зазначається, що в сучасних реаліях, де домінують цифрові та електронні засоби масової інформації, друкована книга стає важливим актором в системі адвокації культури, зокрема екології медіа. Трансмедіальний світ поставив під сумнів цінність друкованої продукції, матеріальність книги як такої. Цифрова ера значно проблематизувала існування американської видавничої справи в її класичних формах. З одного боку, завдяки цифровому прогресу зміцнюються, поряд з великими видавництвами та міжнародними корпораціями, і маленькі підприємства. З іншого – книга перетворюється на комерційний продукт, розглядається в якості цифрової послуги.
Американський книжковий ринок, видавниче виробництво США, як свідчить історія американської культури, завжди були і є важливим елементом підтримки і розвитку національної культури. Цей досвід демонструє важливість видавничої справи як змістовного інструмента соціалізації та інкультураціїї, її суттєвий вплив на формування національних традицій "книжності", культури читання, на рівень загальної культурної освіченості нації.
Висновується, що в умовах глобалізації, в реаліях пандемічної ситуації так само, як і в попередні періоди, видавнича система США знаходиться в авангарді технологічних змін, впливаючи як на американську, так і на світову читацьку і книжкову культуру – не тільки на різноманіття та демократизацію форм споживацької культури, але й на якість медіасфери як особливого простору життєдіяльності сучасної людини. Розвиток американської системи книговидання демонструє проблемні питання екології сучасної медіасфери і шляхи їх вирішення: покращення умов книговидання та книгорозповсюдження, збільшення різноманітності пропозицій на книжковому ринку, спрямування інноваційних технологій на просування культури активного читання.
Посилання
Живоглядова І. В., Павлова О. Ю. Європейсько-північно-американська культура: від модерну до постмодерну / І. Живоглядова, О. Павлова // Культурологія: підручник для студентів вищих навчальних закладів / кол. авторів; за ред. А. Є. Конверськогою – Харків: Фоліо, 2013. – С. 536-591
Кучина Н. І. Розвиток книговидавничої справи в незалежній Україні: автореф. дис. канд. іст. наук / Н. І. Кучина; Київ. нац. ун-т. культури і мистецтв. – К., 2007. – 20 с.
McVey, S. Nineteenth Century America / S. McVey // The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 421(1), 1975. – P. 67–79.
Osnos, P. How Book Publishing Has Changed Since 1984 / P. Osnos // The Atlantic, 2020. Retrieved from https://www.theatlantic.com/ entertainment/archive/2011/04/how-book-publishing-has-changed-since-1984/237184/
Roberts, J., Robinson, P., Gadd, I., Colclough, S., Weedon, A. and Shevlin, E. The History Of The Book In The West / J. Roberts, P. Robinson, I. Gadd, S. Colclough, A. Weedon, and E. Shevlin / Vol. ІІІ. – Farnham: Ashgate, 2010. – 590 p.
Roberts, J., Robinson, P., Gadd, I., Colclough, S., Weedon, A. and Shevlin, E. The History Of The Book In The West / J. Roberts, P. Robinson, I. Gadd, S. Colclough, A. Weedon, and E. Shevlin / Vol. IV. – Farnham: Ashgate, 2010. – 554 p.
Roberts, J., Robinson, P., Gadd, I., Colclough, S., Weedon, A. and Shevlin, E. The History Of The Book In The West / J. Roberts, P. Robinson, I. Gadd, S. Colclough, A. Weedon, and E. Shevlin / Vol. V. – Farnham: Ashgate, 2010. – 2900 p.
Tucker, D., Unwin, G. and Unwin, P. History Of Publishing Forms, Development, & Facts / D. Tucker, G. Unwin, and P. Unwin // Encyclopedia Britannica, 2020. Retrieved from https://www.britannica.com/topic/publishing
Quirk, T., Scharnhorst, G. American History Through Literature, 1870–1920 / T. Quirk, G. Scharnhorst. – Detroit: Charles Scribner's Sons, Thomson Gale, 2006. – 1500 p.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Вісник: Українські культурологічні студії

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law