Культура повсякденності: до проблеми логіки структури та змісту навчальної дисципліни. Частина ІІ

Автор(и)

  • В. Г. Нападиста Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2021.2(9).06

Ключові слова:

культура повсякденності, структура навчальної дисципліни, зміст навчальної дисципліни, структури повсякденності, культурологія повсякденності

Анотація

Розглянуто логіку структурування та змістового наповнення навчальної дисципліни "Культура повсякденності", спричинена як складністю та багатогранністю самого феномену повсякденності, так і міждисциплінарністю методологічних оптик її дослідження, різноманітністю використовуваного теоретичного інструментарію, що, у свою чергу, обумовлює розмаїття поглядів на саму сутність феномену повсякденності та її складові. У другій частині статті предметом розгляду стали характерні ознаки повсякденного та його опозиційні світи, що допомагає окреслити межі світу повсякденного, а також структури повсякденності та їх фактологічно-смислове наповнення. Зокрема, тіло людини та техніки тіла в контексті повсякденних практик; дім та поселення як організований та впорядкований простір плину повсякденного життя; харчування у різних режимах гастрономічних практик; одяг та його соціально-стратифікаційна роль у повсякденні; емоційні, нормативно-регламентуючі та ціннісні підвалини світу взаємин у родинному колі. Проблематизується сама назва навчальної дисципліни "Культура повсякденності". Акцентується увага на доречності її заміни на "Культурологію повсякденності".

Посилання

Анотація навчальної дисципліни "Культурологія повсякденності" [Електронний ресурс] / Укладач Мєднікова Г. С. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. – Режим доступу: https://ffs.npu.edu.ua/kataloh-kursiv

Бергер П. Социальное конструирование реальности. Трактат по социологии знания [Електронний ресурс] / П. Бергер, Т. Лукман. – М.: Медиум, 1995. – 323 с. – Режим доступу: https://ktpu.kpi.ua/wp-content/uploads/2014/02/0458680_BCA67_piter_berger_lukman_t_socialnoe_konstruirovanie_realnosti_tr.pdf

Вальденфельс Б. Повседневность как плавильный тигль рациональности [Електронний ресурс] / Б. Вальденфельс. – Режим доступу: http://filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000927/st000.shtml

Карівець І. В. Повсякденність: між трансценденталізмом і дивовижністю: монографія / І. В. Карівець. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 256 с.

Касавин И. Т. Анализ повседневности / И. Т. Касавин, С. П. Щавелев. – М.:Канон+, 2004. – 432 с.

Лелеко В. Д. Культура повседневности: становление учебного курса [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/kultura-povsednevnosti-stanovlenie-uchebnogo-kursa

Лелеко В. Д. Пространство повседневности в европейской культуре [Електронний ресурс] / В. Д. Лелеко. – СПб., 2002. – 320 с. – Режим доступу: https://refdb.ru/look/2937078-pall.html

Мосс М. Техники тела; Пер. з фр. А. Б. Гофмана / М. Мосс // Мосс М. Общества. Обмен. Личность. Труды по социальной антропологии. – М.: КДУ, 2011. – С. 304–325.

Завантаження

Опубліковано

28.12.2021

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ

Як цитувати

В. Г. Нападиста. 2021. “Культура повсякденності: до проблеми логіки структури та змісту навчальної дисципліни. Частина ІІ”. Вісник: Українські культурологічні студії 2 (9): 38-42. https://doi.org/10.17721/UCS.2021.2(9).06.