Рух історично поінформованого виконавства в контексті культури ХХ–ХХI століття

Автор(и)

  • М.-М. В. Любива Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2020.2(7).12

Ключові слова:

музика, культура, історично поінформоване виконавство, автентизм, інтерпретація

Анотація

За останнє століття з'явилися нові музичні форми та виконавські практики, де наявний синтез спадщини багатьох стильових епох. Сучасні тенденції у виконавській творчості можна умовно поділити на три глобальні самостійні напрями – актуалізація, автентизм і авангард. Спостерігається утвердження нової парадигми, яка полягає у підвищенні ролі інтелектуального начала, у прагненні до вивчення музичного твору в контексті епохи, в очищенні традицій виконання від пізніших нашарувань. Виконавський тип автентичного напряму ставить завдання максимально точно відповідати уявленням композиторів минулого, відтворювати прийняті в різні історичні часи норми і традиції. Через те, що людина усвідомлює втрату своєї цілісності, традиційні форми мистецтва зазнають трансформацій та руйнацій, які викликали потребу звернення до культури бароко. Рецепція культури бароко сприяє відновленню культурної ідентичності, застерігає від полікультурної фрагментарності, створює умови для налагодження зв'язків між культурними епохами. Естетика бароко перетворюється на один із визначальних маркерів масової культури.

Посилання

Гадамер Г.-Г. Истина и метод: Основы философской герменев- тики / Г.-Г. Гадамер. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.

Гуменюк Т. Рецепція "Perola barocca" (дивовижна перлина) в сучасному художньому просторі України / Т. Гуменюк, Т. Кривошея // Вісн. Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2019. – No 1. – С. 20–25.

Закрасняна Ж. М. Барокова опера та її актуалізація в сучасній музичній культурі / Ж. М. Закрасняна // Молодий вчений. – 2017. – No 10.– С. 268–271.

Кречко Н. М. Сучасна інтерпретація опери Генрі Перселла "Дідона та Еней": українські реалії / Н. М. Кречко, Н. О. Якобенчук, О. Ю. Грицюк // Молодий вчений. – 2017. – No 11. – С. 579–582.

Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой истории. Всемирно-исторические перспективы ; пер. с нем. и примеч. И. И. Маханькова / О. Шпенглер. – М. : Мысль, 1998. – 606 с.

Завантаження

Опубліковано

23.12.2020

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ

Як цитувати

М.-М. В. Любива. 2020. “Рух історично поінформованого виконавства в контексті культури ХХ–ХХI століття”. Вісник: Українські культурологічні студії 2 (7): 68-71. https://doi.org/10.17721/UCS.2020.2(7).12.