Культурологічні орієнтири сучасного українського кінознавства
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2020.1(6).04Ключові слова:
культурологічні орієнтири, українське кінознавство, персоналізований підхід, час, простір, художня правда, національний контекстАнотація
У статті аналізується позиція українських науковців, представлена в їхніх напрацюваннях протягом перших двох десятиліть ХХІ ст., коли став відчутним вплив засад культурологічного аналізу на розвиток кінознавства. Наголошено на нових підходах як до історії українського кіно, в осмисленні якої переважає персоналізований підхід, так і до оцінки тематичної спрямованості стрічок, знятих на межі ХХ–ХХІ ст. Підкреслено, що увага фахівців сконцентрована на подальшому удосконаленні понятійно-категоріального забезпечення кінознавчих досліджень. Показано, що кінознавці окреслюють низку смисложиттєвих проблем, які, маючи історико-культурні традиції, здатні виступати естетико-художніми орієнтирами у творчому процесі.
Посилання
Братерська-Дронь М. Т. Інтерпретація наріжних понять моральнісної свідомості в кіномистецтві: монографія / М. Т. Братерська-Дронь. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. ‒ 185 с.
Брюховецька Л. І. Кіно як світогляд. Довженко і Параджанов / Л. І. Брюховецька // Кіно. Театр. ‒ 2004. ‒ No 3. – С. 24–29.
Брюховецька О. В. Концепція "шва" в психоаналізі й теорії кіно / О. В. Брюховецька // Магістеріум: культурологія. – К.: НаУКМА, 2011. – Вип. 42. – С. 9–15.
Зубавіна І.Б. Час і простір у кінематографії: монографія / І. Б. Зубавіна – К.: Видав-во "Щек", 2008. – 448 с.
Лук'янець В. С. Простір і час / В. С. Лук'янець. // Філософський енциклопедичний словник (ФЕС): довідкове видання. – К.: Абріс, 2002. – 744 с.
Мусієнко О. С. Модернізм & авангард: єдність протилежностей. Кінематограф ХХ століття: монографія / О. С. Мусієнко. – К.: Логос, 2018. – 400 с. : 40 арк. Ілюст.
Погребняк Г. П. Творчий експеримент в авторському кінематографі / Г. П. Погребняк // Мистецтвознавство України: зб. Наук. праць. – К., 2003. – Вип. 3. – С. 207–214.
Сабадаш Ю. С. Культуротворчий потенціал мистецтвознавства: до постановки проблеми / Ю. С. Сабадаш // Сучасна культурологія: актуалізація теоретико-практичних вимірів: колективна монографія. – К.: Видавництво "Ліра-К", 2019. – С. 164–183.
Собуцький М. А. Кіно як спосіб філософування / М. А. Собуцький // Кіно. Театр. ‒ 2005. ‒ No 3. – С. 8–10.
Тримбач С. В. Олександр Довженко: загибель богів. Ідентифі- кація автора в національному часо-просторі: монографія / С. В. Тримбач. – Вінниця: ГЛОБУС-ПРЕС, 2007. – 800 с.
Черков Г. А. Проблема правди у сучасному ігровому кінематографі: автореф. Дис. ... канд. мистецтвознав., спец. 17.00.04. – кіномис- тецтво, телебачення / Г. А. Черков. – К.: 2008. – 1 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник: Українські культурологічні студії

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law