Гроші: режими їх сигніфікації та візуалізації в ситуації нових медіа

Автор(и)

  • О. Ю. Павлова Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2020.1(6).16

Ключові слова:

гроші, сигніфікація, візуалізація, нові медіа, культурна практика, культурні дослідження

Анотація

Стаття присвячена вивченню процесу обігу грошей в трансформаціях культурних практик. Досліджується роль грошей у вибудовуванні ієрархії культурних практик у процесі виникнення нових медіа, їхній статус у виробництві медіа-продукції взагалі та медіа-образів зокрема. Здійснюється аналіз історичної ретроспективи генези грошей, а також певних історичних форм їх матеріалізації у візуальному та семіотичному аспектах. Доводиться, що така базова модерна функція грошей, як міра вартості та всезагальний еквівалент, не є універсальною та позачасовою. Дедиференційована форма культурної практики дарообміну, яка передує та успадковує калькулятивній моделі розуму та світу як арифметичній проблемі, передбачає репрезентативну роль грошей у процесі конструювання образу. Специфіка включення обігу грошей в мережу культурних практик та навіть певних видів соціальних ієрархій зумовлює тип їх матеріалізації, референції та візуалізації. Методологія культурного дослідження спрямована на виявлення закономірності кореляцій матеріального, семіотичного та візуального виміру обігу грошей.

Посилання

Арістотель. Поетика / Арістотель [пер. з старогр. Б. Тен]. – Київ: Мистецтво, 1967. – 139 с.

Батай Ж. "Проклятая часть": Сакральная социология / Ж. Батай; пер. с фр. С. Зенкин. ‒ М: Ладомир, 2006. ‒ 742 с.

Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структу- ры. [Електронний ресурс] / Ж.Бодрийяр. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/3464/3465

Зомбарт В. Буржуа: Этюды по истории духовного развития со- временного экономического человека. [Електронний ресурс] / В. Зомбарт. – Режим доступу: https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/ Sociolog/Zomb/09.php

Киньяр П. Секс и страх / П. Киньяр; пер. с фр. И. Волевич. – Москва: Текст, 2000. ‒ 344 с.

Леш С. Соціологія постмодернізму / С. Леш. – Львів: Кальварія, 2003. – 344 с.

Маркс К. Капитал. Т. 1. [Електронний ресурс] / К. Маркс. – Режим доступу: https://www.esperanto.mv.ru/Marksismo/ Kapital1/kapital1-03.html

Павлова О. Homo Pictor та культурна практика образу в концепції Готфріда Бьома / О. Павлова // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: Наук. журнал. – К., 2019. ‒ No 3. – С. 8‒14.

Boehm G. Representation, Presentation, Presence: Tracing the Homo Pictor / G. Boehm // Iconic Power. Materiality and Meaning in Social Life / G. Boehm; еds. Alexander, J., Bartmanski, D., Giesen, B. – New York: Palgrave Macmillan, 2011. – Р. 15–25.

Giddens А. The Consequences of Modernity / А. Giddens. ‒ Stan- ford, Calif: Stanford University Press, 1990. ‒ 204 р.

Habermas J. The Theory of Communicative Action. Vol. 2 / J. Habermas. – Boston: Beacon Press, 1989. – 464 р.

Mauss M. The Gift. The form and reason for exchange in archaic societies / M. Mauss. – London and New York: Routledge, 2002. – 200 р.

Simmel G., Frisby D. The Philosophy of Money / G. Simmel, D. Frisby. ‒ New York: Routledge, 1990. ‒ 616 р.

Tilly C. War Making and State Making as Organized Crime. [Electronic resource] / C. Tilly ‒ Retrieved from: https://www.cambridge.org/ core/books/bringing-the-state-back-in/war-making-and-state-making-as- organized-crime/7A7B3B6577A060D76224F54A4DD0DA4C

Zelizer V. Economic Lives: How Culture Shapes the Economy / V. Zelizer. – Princeton: Princeton University Press, 2010. – 478 p.

Zelizer V. The Social Meaning of Money / V. Zelizer. ‒ Princeton: Basic Books, 1995. – 286 р.

Завантаження

Опубліковано

21.07.2020

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ

Як цитувати

О. Ю. Павлова. 2020. “Гроші: режими їх сигніфікації та візуалізації в ситуації нових медіа”. Вісник: Українські культурологічні студії 1 (6): 84-89. https://doi.org/10.17721/UCS.2020.1(6).16.