Культуротворчі виміри художнього образу

Автор(и)

  • М. М. Бровко Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2017.1.03

Ключові слова:

культуротворчість, художній образ, рівні образності, активність мистецтва, твiр мистецтва

Анотація

Дослідження культуротворчих вимірів художнього образу є актуальною проблемою естетичної науки внаслідок того значення, якого набувають  мистецькі образи  в  сучасній культурі,  а також нових культуротворчих підходів до сфери мистецтва, котрі зумовлені новими реаліями у сфері культурного буття людини у світі. У вiтчизнянiй науці є усталеною i загальноприйнятою теза про те, що мистецтво, переважно у своїй образнiй формi, стає активною культуротворчою силою, що безпосередньо дiє на духовно-емоцiйний свiт людини. Водночас, на нашу думку, культуротворча активнiсть мистецтва може виявлятисяi поза безпосередньо образним втiленням художньої iдеї. Твiр мистецтва у своєму змiстi здатний вiдбити науково-теоретичнi, моральнi, правовi й інші суспiльнi iдеї, якi можуть впливати на людей саме в такій їх іпостасі. Значною мірою спираючись на сучасну, і не лише сучасну, мистецьку практику, а також  враховуючи теоретичні напрацювання,  ми  можемо  впевнено  говорити про рівні  образності і рівні активності культуротворчої природи мистецтва. 

Посилання

Легенький Ю. Мир как культура. Культура как мир. Очерки дифференциальной культурологи / Ю. Легенький. – К: НПУ им. М. П. Драгомано-ва, 2012. – 486 с.

Малахов В. А. Творческая природа и социально-культурная обусловленность художественного образа / В. А. Малахов // Искусство и творческая деятельность. – К.: Наук. думка, 1979. – С. 68–130.

Нечкина М. В. Функция художественного образа в историческом процессе / М. В. Нечкина. – М.: Наука, 1982. – 321 с.

Русін Р. Художній образ: від класики до постмодерну / Р. Русін. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2015. – 206 с.

Свасьян К. А. Освальд Шпенглер и его реквием по Западу / К. Свасьян // Шпенглер. Закат Европы. Т. 2 – М.: Мысль, 1993. –833 с.

Стоян С. П. Культурно-історичні метаморфози символізму в європейському образотворчому мистецтві / С. П. Стоян. – К.: Міленіум, 2014. – 358 с.

Шевчук К. Естетичне переживання та його цінність у польській естетиці першої половини ХХ ст. / К. Шевчук. – Рівне: РДГУ, 2016. – 355 с.

Завантаження

Опубліковано

17.10.2017

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ