Міжнародне співробітництво та соціальне партнерство як механізми забезпечення якості культурологічної освіти
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2017.1.12Ключові слова:
гуманітарна освіта, культурологія, міжнародне співробітництво, програма "Темпус", проект HESDeSPI, соціальне партнерство, забезпечення якості освітиАнотація
У статті розкривається зміст механізмів забезпечення якості культурологічної освіти та зростання ролі гуманітарного знання як в Україні, так і в країнах ЄС. В якості таких механізмів розглядаються міжнародне співробітництво та соціальне партнерство у системі вищої освіти. Описується позитивний досвід реалізації міжнародного співробітництва та соціального партнерства в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, учасниками якого були європейські університети, роботодавці, представники органів державної влади та студенти. Зазначаються професійні компетентності, яких набули випускники відділення культурології КНУТШ завдяки навчальним програмам, що були створені в процесі такого співробітництва. Стверджується, що механізми міжнародного співробітництва та соціального партнерства дозволяють здійснювати обмін досвідом, забезпечують мобільність персоналу, допомагають впроваджувати нові педагогічні методи, сприяють введенню нових навчальних дисциплін, здатних формувати у студентів необхідні для ринку праці знання та навички, відповідати високим стандартам забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти.
Посилання
Апресян Р. Г. Этика в высшем образовании [Електронний ресурс] / Р. Г. Апресян // Ведомости Научно-исследовательского Института прикладной этики. – Вып. 26: Этика образования. – Тюмень: НИИПЭ, 2005. – Режим доступу: http://www.ethicscenter.ru/ed/apr1.html.
Долгин А. Прагматика культуры / А. Долгин. – М.: Фонд научных исследований "Прагматикакультуры", 2002. – 168 с.
Закон України "Про вищу освіту", ст.10 "Стандарти вищої освіти" [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page.
Каленюк І. С. Економіка освіти / І. Каленюк. – К.: Знання України, 2005. – 316 с.
Ларионова М. В. Сотрудничество в сфере образования в Европе: нормативная основа, методы и инструменты кооперации / .М. В. Ларионова – М.: Логос, 2006. – 336 с.
Методические рекомендации по модернизации образовательного подхода и совершенствования социального сотрудничества для повы-шения конкурентоспособности специалистов гуманитарной сферы на основе анализа опыта ЕС по использованию профессионального стандарта. [Под общ. редакцией Мурава-Середа А. В., Андрющенко И. В., Котовой О. Г.] – Симферополь: Издательство Таврического национального университета имени В. И. Вернадского, 2013. – 40 с.
Національна доктрина розвитку освіти, затверджена Указом Пре-зидента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.
Проект Темпус "Розвиток системи вищої освіти заради поліпшення соціального партнерства та конкурентоздатності гуманітарних наук – HESDeSPI" [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tempus-hesdespi.eu/.
Професійний стандарт "Спеціаліст з організації соціокульту-рних проектів і програм" [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://hesdespi.crimea.edu/node/2.
Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації [Develop educational programs. Guidelines]: [Авт.: В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова. За ред. В. Г. Кременя]. – К.: ДП "НВЦ "Пріоритети", 2014. – 120 с.
Рубинштейн А. Я. Экономика общественных преференций. Структура и эволюция социального интереса / А. Я Рубинштейн. – СПб.: Алетейя, 2008. – 560 с.
Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) [Електронний ресурс]. – К.: ТОВ "ЦС", 2015. – 32 c. – Режим доступу: http://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/ standards-and-guidelines_for_qa_in_the_ehea_2015.pdf
Трудовые ресурсы и социальная политика. Круглый стол [Електронний ресурс] // Отечественные записки. – № 3. – 2003. – Режим досту-пу: http://www.strana-oz.ru/print.php?type=article&id=529&numid=12.
Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education, Leuven and Louvain-la-Neuve, 28–29 April 2009. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/conference/documents/Leuven_Louvain-la-Neuve_Communiqu 9_April_2009.pdf.
Project Manual Tempus program project "Higher Education System Development for Social Partnership Improvement and Humanity Sciences Competitiveness Nr: 159338-TEMPUS-1-2009-1-LV-TEMPUSSMHES. – Riga: SIA Landmark, Information Systems Management Institute, Latvia, 2013 – 304 p.
The European Higher Education Area – Achieving the Goals. Communique of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education, Bergen, 19-20 May 2005. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bergen.pdf
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Вісник: Українські культурологічні студії

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law