Демократична модель трансформації культурного ландшафту міста
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2024.1(14).10Ключові слова:
місто, культурний ландшафт міста, трансформація, соціальні актори, медіаАнотація
Вступ. Аналіз культурного ландшафту міста дозволяє дослідити локальні особливості та контекст місцевої культури. Гібридна організація міста як медіа-архітектурного комплексу, залученість міських жителів до процесів прийняття управлінських рішень у різних формах створюють поле для формування демократичної моделі трансформації культурних ландшафтів міст, коли міські жителі не лише мають змогу вільного доступу до міського простору, а й активно беруть участь в ухваленні рішень щодо його використання та внесення в нього змін. Методи. Використано методи емпіричного аналізу, систематизації, узагальнення та порівняння отриманих даних, а також опис отриманих результатів. Результати. Культурний ландшафт міста є результатом взаємодії різних акторів – місцевого самоврядування, громадських організацій, підприємств, креативних індустрій та місцевих мешканців. Зміни в політиці, економіці та суспільстві можуть сприяти розвитку нових ідей і підходів до культурного ландшафту міста, що віддзеркалюють актуальні потреби та цінності. Демократична модель розвитку культурного ландшафту міста вимагає розвинутої системи комунікації між усіма акторами, і медіа виконують ключову роль у ній. Вони впливають на уявлення та сприйняття міського простору, формують громадську думку і впливають на ухвалення рішень у місті. У контексті досліджуваної моделі розвитку культурного ландшафту міста медіа мають важливе завдання забезпечити відкритість та доступність інформації про різноманітні ініціативи та проєкти, що реалізують у місті. Вони допомагають залучати громадян до дискусій, консультацій та громадських обговорень з питань розвитку міста, сприяють формуванню спільних цілей та стратегій розвитку. Висновки. З'ясовано, що розвиток демократичної моделі трансформації культурного ландшафту міста є важливим для забезпечення сталого розвитку та підвищення якості життя населення. Медіа відіграють важливу роль у створенні відкритого та прозорого міського середовища, яке сприяє активній участі громадян у процесах ухвалення рішень та формуванні культурного ландшафту міста. Їхня роль полягає в тому, щоб забезпечити широкий доступ до інформації, сприяти відкритому обміну думками та ідеями, а також підтримувати діалог між усіма зацікавленими сторонами міського розвитку. Місцеві жителі як соціальні актори здатні вносити глибокі зміни в структуру культурного ландшафту міста. Це відіграє позитивну роль для місцевих демократій і культури взаємодії, адже місцеві актори є найбільш зацікавленою стороною, коли проблема локального рівня набуває високого рівня складності.Посилання
Baumann, Z. (2000). Liquid Modernity. Polity Press.
Caetano, L. (2017). Public Participation in Territorial Management A Construction of Citizenship. Atas Da Conferência "Urban Living Labs for Public Space a New Generation of Planning", 10. https://doi.org/10898
Chierichetti, N. (2022). Towards empowerment through-out citizen participation. Triggers in tangible and intangible resources for a sense of belonging. Academia Letters. https://doi.org/10.20935/AL5223
Sheller, M., & Urry, J. (eds). (2006). Mobile Technologies of the City. Routledge.
Soja, E. W. (2002). Restructuring the industrial capitalist city. In Transurbanism. J. Brouwer and A. Mulder (eds). V2_
Sonkoly, G. (2020). From national landscape to cultural landscape. http://hdl.handle.net/10831/51355
McQuire, S. (2008). The Media City: Media, Architecture and Urban Space. Sage Publications.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Анастасія Степаненко

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law