Репрезентація присутності в аерозйомці як пізньомодерна форма організації практик простору
DOI:
https://doi.org/10.17721/UCS.2022.2(11).03Ключові слова:
репрезентація, простір, аеророзвідка, візуальна репрезентація, практики простору, воєнні практики, "культура присутності", пізня модерність (late modernity), "погляд згори"Анотація
Повномасштабне вторгнення РФ в Україну розпочало першу в історії розгорнуту війну пізньої модерності, яка демонструє не нову технологію, а нові практики її використання як альтернативний way of usage домінуючих стратегій – масове використання БПЛА малої глибини розвідки. Це призводить до спаціально та практично орієнтованої дедиференціації "погляду згори" і тілесної присутності, які були гранично розділені модерною військовою технологією та її візуальними репрезентаціями. Такий гетеротопічний спосіб бачення є прикладом реалізації пізньомодерного варіанта "культури присутності" в межах тотальності візуального досвіду та, можливо, практичним виявом нового культурного режиму бачення, який спричинить виявлення в уніфікуючому абстрактному просторі, у межах якого візуальне було основною засадою логоцентричної "культури значень" та організаційної репрезентації простору, нового диференційованого простору як множини просторів репрезентацій.
Посилання
Барт, Р. (2022). Camera lucida. Нотування фотографії. Пер з фр. О. Червоник, Харків, MOKSOP, 176.
Гумбрехт, Г. У. (2020). Продукування присутності. Що значення не може передати. Пер. з англ. І. Іващенко. Харків, IST Publishing, 192.
Леш, С. (2003). Соціологія постмодернізму. Пер. з англ. Ю. Олійник. Львів, Кальварія, 344.
Amad, P. (2012). From God's-eye to Camera-eye: Aerial Photography's Post-humanist and Neo-humanist Visions of the World. History of Photography, 36 (1), 66–86.
Boehm, G. (2012). Representation, Presentation, Presence: Tracing the Homo Pictor. Iconic Power. Materiality and Meaning in Social Life. Edited by J. C. Alexander, D. Bartmański, B. Giesen. New York, Palgrave Macmillan, 15–25.
Certeau, M. de (1997). The Practice of Everyday Life. Translated by S. Rendall. Berkley, Los Angeles, University of California Press, 229.
Danielsson, Anna. (2022). Producing the military urban(s): Interoperability, space-making, and epistemic distinctions between military services in urban operations. Political Geography, 97(7–8), 102-649.
Foucault, M. (1997). Of Other Spaces: Utopias and Heterotopias. Re-thinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Edited by Neil Leach. New York, Routledge, 330–336.
Gregory, D. (2011). From a View to a Kill: Drones and Late Modern War. Theory, Culture & Society, 28(7–8), 188–215.
Gregory, D. (2015). Gabriel's Map: Cartography and Corpography in Modern War. Geographies of Knowledge and Power. P. Meusburger... Dordrecht, Springer, 89–121.
Lefebvre, H. (1991). The Production of Space. Translated by D. Nicholson-Smith. Cambridge, Basil Blackwell, 454.
Saint-Amour, P. K. (2011). Applied Modernism: Military and Civilian Uses of the Aerial Photomosaic. Theory, Culture & Society, 28(7–8), 241–269.
Virilio, P. (1995). The Vision Machine. Translated by J. Rose. Bloomington, Indianapolis, Indiana University Press, 81.
Virilio, P. (1989). War and Cinema. The Logistics of Perception. Translated by P. Camiller. London, New York, Verso, 118.
Woodward, R. (2005). From Military Geography to militarism's geographies: disciplinary engagements with the geographies of militarism and military activities. Progress in Human Geography, 29 (6), 718–740.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Вісник: Українські культурологічні студії

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://ucs.knu.ua/law