Культура повсякденності: до проблеми логіки структури та змісту навчальної дисципліни. Частина І

Автор(и)

  • В. Г. Нападиста Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2021.1(8).03

Ключові слова:

феномен повсякденності, культура повсякденності, структура навчальної дисципліни, зміст навчальної дисципліни

Анотація

Проблематизовано логіку структурування та змістового наповнення навчальної дисципліни "Культура повсякденності", спричинену як складністю та багатогранністю самого феномена повсякденності, так і міждисциплінарністю методологічних оптик його дослідження, різноманітністю теоретичного інструментарію, що, зі свого боку, обумовлює розмаїття поглядів на саму сутність феномена повсякденності та її складові. Аналіз навчальних програм з "Культури повсякденності", що є одним з елементів освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки за спеціальністю "Культурологія" у закладах вищої освіти в Україні, підтвердив широку варіативність їхнього змістового наповнення та структурної будови. У першій частині статті обґрунтовано потребу обговорення в колі зацікавлених сторін меж та базових елементів предметного поля зазначеної навчальної дисципліни, які б визначили її специфіку й особливості у процесі розгляду феномена повсякденності. Запропоновано певну модель логічної будови "Культури повсякденності" як навчальної дисципліни, розглянуто основні елементи її структури та їхнє змістове наповнення.

Посилання

Анотація навчальної дисципліни "Культура повсякденності" [Електронний ресурс] / Укладач Місюн Г. В. – Одеса: Державний університет "Одеська політехніка", 2020. – Режим доступу: https://opu.ua/education/programs/components/8146

Анотація навчальної дисципліни "Культура повсякдення народів світу" [Електронний ресурс] / Укладач Нікішенко Ю. І. – К.: Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2020. – Режим доступу: https://www.ukma.edu.ua/courses/ects/curricula/description.php?code=258840

Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм, XV–XVIII ст. – Т. 1. – Структура повсякденності: можливе і неможливе; пер. з фр. Г. Філіпчука / Ф. Бродель. – К.: Вид-во Соломії Павличко "Основи", 1997. – 585 с.

Гатаева Б. Т. Концепции повседневности в зарубежной культурологии [Електронний ресурс] / Б. Т. Гатаева // Россия–Запад–Восток: компаративные проблемы современной философии. – Режим доступу: http://anthropology.ru/ru/text/gataeva-bt/koncepcii-povsednevnosti-v-zarubezhnoy-kulturologii

Історія європейської ментальности; пер. з нім. В. Кам'янця / За ред. П. Дінцельбахера. – Львів: Літопис, 2004. – 720 с.

Козлова Н. Н. Повседневность / Н. Н. Козлова // Новая философская энциклопедия. – М.: Мысль, 2010. – Т. 3. – С. 254–255.

Коляструк О. А. Історія повсякденності в сучасній західній науковій традиції [Електронний ресурс] / О. А. Коляструк. – Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-text-11129.html

Робоча програма навчальної дисципліни "Культура повсякденності" [Електронний ресурс] / Укладач Король Н. М. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. – Режим доступу: https://filos.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/PROHRAMA_KULTURA_POVSYAKDENNOSTI.pdf

Робоча програма навчальної дисципліни "Культура повсякденності" [Електронний ресурс] / Укладач Сабадаш Ю. С. – Маріуполь: Маріупольський державний університет, 2020. – Режим доступу: file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/%D0%A0%D0%9F%20%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8F%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf

Сахновський О. Історія повсякденності як напрям історичних досліджень в Росії: становлення та перспективи розвитку [Електронний ресурс] / О. Сахновський // Історична панорама. – 2013. – Вип. 16. – С. 100–115. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Istp_2013_16_9

Удод О. Історія повсякденності як провідний напрям української історіографії [Електронний ресурс] / О. Удод // Краєзнавство. – 2010. – № 3. – Режим доступу: http://history.org.ua/JournALL/kraj/kraj_2010_3/3.pdf

Завантаження

Опубліковано

29.07.2021

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ

Як цитувати

В. Г. Нападиста. 2021. “Культура повсякденності: до проблеми логіки структури та змісту навчальної дисципліни. Частина І”. Вісник: Українські культурологічні студії 1 (8): 15-19. https://doi.org/10.17721/UCS.2021.1(8).03.