Тілесність як атрибутивна ознака скульптури (європейський контекст)

Автор(и)

  • Р. М. Русін Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/UCS.2017.1.19

Ключові слова:

тілесність, скульптура, класичне мистецтво, модернізм, постмодернізм, художній образ, симулякр

Анотація

Історичний розвиток мистецтва розглядається як зміна парадигм. В рамках кожної парадигми виробляється особливе розуміння мистецтва, що характеризується як самим актом творчості, так і оцінкою його результатів. Особливої актуальності набуває завдання виявити витоки цих змін, позначити їх етапи, визначити спрямованість еволюції художньої творчості. В цьому контексті тілесність як мистецька парадигма європейської скульптури розглядається в статті в конкретно-історичному вимірі від класики до постмодернізму.

Посилання

Альберти Леон-Баттиста. Десять книг о зодчестве : в 2 т. / Альберти Леон-Баттиста. – М. : Издательство Всесоюзной Академии Архитектуры, 1935. –Т. 1. – 391 с.

Быховская И. М. Homo somatikos: аксиология человеческого тела / И. М. Быховская. – М. : Едиториал УРСС, 2000. – 208 с.

Виппер Б. Р. Введение в историческое изучение искусства / Б. Р. Виппер. – М. : Изобразительное искусство, 1985. – 288 с.

Волынский А. Л. Книга ликований / А. Л. Волынский. – М. : АРТ, 1992. – 299 с.

Генис А. Вавилонская башня. Искусство настоящего времени. Эссе / А. Генис. – М. : Независимая газета, 1997. – 256 с.

Дамаскин Иоанн. Полное собрание творений Св. Иоанна Да-маскина / Иоанн Дамаскин. – СПб., 1913. – Т. 1. – 442 с.

Дмитриева Н. А. Краткая история искусств. В трех выпусках / Н. А. Дмитриева. – [3-е изд., доп.]. – М. : Искусство, 1987. – Вып. 1. – 319 с.

Жаров Л. В. Человеческая телесность: философский анализ / Л. В. Жаров ; [отв. ред. В. П. Яковлев]. – Ростов-на-Дону : Изд-во РГУ, 1988. – 126 с.

История эстетики. Памятники мировой эстетической мысли : в 5 т.; [отв. ред. М. Ф. Овсянников]. – М. : Изд-во Академии художеств СССР, 1962. – Т. 1. – 682 с.

История эстетической мысли : в6 т. / [под ред. М. Ф. Овсянникова, Т. В. Любимовой; сост. В. В. Бычков / Ин-т философии АНСССР; сектор эстетики]. – М. : Искусство, 1985. – Т. 1. – 464 с.

Каган М. С. Эстетика как философская наука / М. С. Каган. –СПб. : ТОО ТК "Петрополис", 1997. – 544 с.

Ксенофонт Афинский.Домострой // Сократические сочинения: Воспоминания о Сократе / Ксенофонт Афинский ; [пер. с греч. С. И. Соболевского]. – М.-Л. : Academia, 1935. – 456 с.

Лосев А. Ф. История античной эстетики. Ранний эллинизм / А.Ф. Лосев. – [1 изд.]. – М.: Искусство, 1979. – 815 с.

Любке В. История пластики с древнейших времен до настоящего времени / В. Любке ; [пер. с нем. В. Чаева]. – М. : Изд-воК. Т. Солдатенкова,1870. – 650 с.

Ортега-и-Гассет Х. Дегуманизация искусства / Х. Ортега-и-Гассет. – М. : Радуга, 1991. – 586 с.

Подорога В. Феноменология тела. Введение в философскую антропологию. Материалы лекционных курсов 1992‒1994 годов / В. Подорога. – М. : Ad Marginem, 1995. – 340 с.

Постмодернизм. Энциклопедия; [сост. и науч. ред. А. А. Грицанов, М. А. Можейко]. – Минск : Интерпрессервис ; Книжный Дом, 2001. – 1040 с.

Рид Г. Краткая история современной живописи / Г. Рид ; [пер. с англ. ; послесл. ; авт. ст. Э. Боулт ; пер. Т. Скоробогатова]. – М. : Искусство-21 век, 2006. – 317 с.

Рыклин М. К. Искусство как препятствие / М. К. Рыклин. – М.: Ad Marginem, 1997. – 222 с.

Художники ХХ века. – М. : Советский художник, 1974. – 320 с.

Шмидт И. М. Русская художественная скульптура конца XIX – начала XX века / И. М. Шмидт // Изобразительное искусство. Архитектура. Декоративно-прикладное искусство. – М. : Искусство, 1980. – 560с.

Шопенгауэр А. Мир как воля и представление : Собрание соч. : в 6 т. / А. Шопенгауэр. – М. : ТЕРРА – Книжный клуб "Республика", 1999-2001. – Т. 1. – 1999. – 496 с.

Ямпольский М. Демон и лабиринт. (Диаграммы, деформации, мимесис) / М. Ямпольский ; [научное приложение под ред. С. Зенкина]. – М. : Новое литературное обозрение, 1996. – Вып. VII. – 332 с.

Завантаження

Опубліковано

17.10.2017

Номер

Розділ

ПРАКТИЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ

Як цитувати

Р. М. Русін. 2017. “Тілесність як атрибутивна ознака скульптури (європейський контекст)”. Вісник: Українські культурологічні студії 1 (1): 87-93. https://doi.org/10.17721/UCS.2017.1.19.